Θεατρικά Νέα Θεσσαλονίκης



"Οιδίπους Τύραννος" του Σοφοκλή στο Θέατρο Δάσους (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) | Δευτέρα 15 & Τρίτη 16 Ιουλίου

ΘΕΑΤΡΟ  ΔΑΣΟΥΣ  

 

Οιδίπους Τύραννος

του Σοφοκλή

Σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

 

Δευτέρα 15 & Τρίτη 16 Ιουλίου 

 

Τα Αθηναϊκά Θεάτρα παρουσιάζουν τον «Οιδίποδα Τύραννο», την αριστουργηματική τραγωδία του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, σε καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. 

Πρωταγωνιστούν ο Δημήτρης Λιγνάδης στο ρόλο του Οιδίποδα και η Αμαλία Μουτούση στο ρόλο της Ιοκάστης. Στη σκηνή μαζί τους ο  Νίκος Χατζόπουλος (Κρέων), ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Τειρεσίας), ο Γιώργος Ζιόβας (Άγγελος), ο Γιώργος Ψυχογιός (Θεράπων), ο Νικόλας Χανακούλας (Εξάγγελος) κι ένας χορός 10 επιπλέον ηθοποιών και μουσικών.

Η υπόθεση: Το έργο ξεκινά με ένα μυστήριο. Η πόλη της Θήβας πλήττεται από λοιμό και ο βασιλιάς Οιδίποδας ζητά να εξακριβώσει τον λόγο. Ο χρησμός του Απόλλωνα παραγγέλνει ότι για να καθαρίσει η πόλη πρέπει πρώτα να τιμωρηθεί ο φόνος του Λάιου. Ο βασιλιάς αποφασίζει να εξιχνιάσει το αίνιγμα και ξετυλίγει ένα κουβάρι φρικτών αποκαλύψεων.

Υπάρχουν δύο άξονες στο έργο αυτό, το τελειότερο του αρχαίου δράματος, τουλάχιστον απ’ τα σωζόμενα, που δρουν συμπληρωματικά:

Ο ένας είναι η τέλεια πλοκή του: το έργο αυτό είναι το πρώτο στην παγκόσμια δραματουργία θρίλερ με σασπένς (whodunitplay τα αποκαλούν οι Αγγλοσάξωνες). Ξετυλίγοντας το κουβάρι των γεγονότων, ο ήρωας, με αριστοτεχνικό τρόπο, φτάνει στο κέντρο του λαβυρίνθου, όπου διώκτης και διωκόμενος είναι ο ίδιος. Κι αν συχνά υποτιμούμε τον άξονα αυτόν, γυρεύοντας δίκαια άλλες ποιότητες, η φράση «Ο Πόλυβος δεν ήτανε πατέρας σου» πάντα προκαλεί ρίγος στο κοινό που παρακολουθεί. Και το παιχνίδι της μοίρας είναι ακόμα στα μισά.

 

Ο δεύτερος άξονας, αυτός που κάνει τον Οιδίποδα το πρώτο υπαρξιακό έργο στην παγκόσμια δραματουργία, είναι η ίδια η ερώτηση που θέτει: «Ποιος είμαι;». Και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο ήρωας για να την απαντήσει: τα εργαλεία που ο άνθρωπος –ειδικά ο Δυτικός– έχει θεοποιήσει: τον ορθό λόγο, τη σκέψη, τη λογική. Είναι τα μόνα που έχουμε, έχουν εκτοξεύσει το είδος μας, όμως δεν αρκούν. Γιατί αν αποφασίσεις να θέσεις τη συγκεκριμένη ερώτηση, οφείλεις να είσαι έτοιμος και για την απάντηση. Και η αλήθεια, όπως λέει ο ποιητής, «μόνον έναντι θανάτου δίδεται».

Ο Οιδίποδας είναι ο πρώτος Άνθρωπος της δραματουργίας μας, ο Αδάμ της. Και η μοίρα του μας κάνει ταπεινούς.

 

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση: Γιάννης Λιγνάδης

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Κίνηση: Κική Μπάκα

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη, Έλενα Σκουλά

Φιλολογικός Σύμβουλος: Νίκος Μανουσάκης

Βοηθός Μουσικού:Δήμητρα Αγραφιώτη

Φωνητική Διδασκαλία: Κατερίνα Κοζαδίνου

Φωτογραφίες παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

 

Πρωταγωνιστούν:

Δημήτρης Λιγνάδης: Οιδίποδας  

Αμαλία Μουτούση: Ιοκάστη

Νίκος Χατζόπουλος: Κρέων

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης: Τειρεσίας

Γιώργος Ζιόβας: Άγγελος

Γιώργος Ψυχογιός: Θεράπων

Νικόλας Χανακούλας:  Εξάγγελος

 

Χορός: Μιχάλης Αφολαγιάν, Δημήτρης Γεωργαλάς, Δημήτρης Καραβιώτης, Κώστας Κοράκης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Δημήτρης Μαύρος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Γιάννης Πολιτάκης, Γιωργής Τσουρής, Βαγγέλης Ψωμάς.

 

Ώρα έναρξης : 9.30 μμ

Τιμές εισιτηρίων: 20 € κανονικό & 15 € (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ κλπ)

Προπώληση : Εκδοτήρια Βασιλικού Θεάτρου

                         Εκδοτήρια ΚΘΒΕ Πλ. Αριστοτέλους   & viva.gr

"Το τάβλι" με τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Γεράσιμο Σκιαδαρέση στο Θέατρο Κήπου (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) | Τετάρτη 26 & Πέμπτη 27 Ιουνίου

ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ

(πλ.ΧΑΝΘ – τηλ. 2310 256 775)

 

Το τάβλι

με τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Γεράσιμο Σκιαδαρέση

σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη

 

Τετάρτη 26 & Πέμπτη 27 Ιουνίου

9:15 μ.μ.

 

Το Δη.Πε.Θέατρο Κοζάνης παρουσιάζει σε καλοκαιρινή περιοδεία την κωμωδία του Δημήτρη Κεχαΐδη

 

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης σε μια παρτίδα δεξιοτεχνίας σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη παρουσιάζουν ΤΟ ΤΑΒΛΙ του Δημήτρη Κεχαΐδη. Μια κωμωδία χαρακτήρων, που αποδίδεται γλαφυρά η νεοελληνική πραγματικότητα και το ενδόμυχο όνειρο του νεοέλληνα «να πιάσει την καλή».

Ο Φώντας (Γεράσιμος Σκιαδαρέσης) και ο Κόλιας (Ιεροκλής Μιχαηλίδης) δυο φίλοι και κουνιάδοι, κάθονται ένα ζεστό αυγουστιάτικο απόγευμα μετά από ένα μεσημεριανό ύπνο, την ώρα του ιερού απογευματινού καφέ στη βεράντα τους και συζητούν πως θα πιάσουν την καλή και θα γλυτώσουν από τη φτώχεια τους. Το σχέδιο «όπως πάντα» καλά οργανωμένο και σίγουρο, μας δείχνει όλο το νεοελληνικό όνειρο που πλάθεται από ευτελή υλικά. Οι δυο ήρωες μας, ο Φώντας, άνθρωπος της πιάτσας και ο  Κόλιας πρώην αντιστασιακός και νυν λαχειοπώλης, ονειρεύονται να στήσουν μαζί μια κομπίνα, με στόχο τα μεγάλα κέρδη και την είσοδο στην υψηλή κοινωνία. Δύο χαρακτήρες αυθεντικοί, λαϊκοί, οικείοι, αναγνωρίσιμοι, τραγικοί και κωμικοί συνάμα, συνοψίζουν την ουσία της νεοελληνικής φιλοσοφίας.

Το "Τάβλι", είναι έργο προφητικό και γι' αυτό πάντα επίκαιρο, πρωτοανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης τον Φεβρουάριο του 1972, μεσούσης της δικτατορίας, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν, με πρωταγωνιστές τον Νικήτα Τσακίρογλου ως Φώντα και τον Γιάννη Μόρτζο ως Κόλια. Από τότε, ανεβαίνει συχνά στις θεατρικές σκηνές, γεγονός που καταδεικνύει την οξυδερκή ματιά του συγγραφέα στη νεοελληνική νοοτροπία. 

 

Κείμενο : Δημήτρης Κεχαΐδης

Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης

Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια: Μαρία Παπαδοπούλου

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Bοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Σκιαδαρέση

 

Με τους : Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Γεράσιμο Σκιαδαρέση

 

Τιμή εισιτηρίου:

12 € κανονικό

10 € εκπτωτικό (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι, πολύτεκνοι, α.με.α) 

 

Προπώληση: Ταμείο Θεάτρου τηλ. 2310 256 775

Στα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας Wind,

στα Seven spots, στο viva.gr & στο 11876

 

Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ

«Βικτόρ ή Τα παιδιά στην εξουσία» του Ροζέ Βιτράκ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών | ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

«Βικτόρ ή Τα παιδιά στην εξουσία»

του Ροζέ Βιτράκ

 

Μετάφραση: Παύλος Μάτεσις

Σκηνοθεσία: Γιάννης Αναστασάκης

 

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

 

Το έργο «Βικτόρ ή Τα παιδιά στην εξουσία» του Ροζέ Βιτράκείναι ηδεύτερη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή που θα παρουσιάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε μετάφραση Παύλου Μάτεσι και σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη, στοΘέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.Η εξωφρενική κωμωδία, που αποτελεί το έργο – ορόσημο του σουρεαλισμού, θα κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019και θα κρατήσει συντροφιά σε όσους μείνουν το καλοκαίρι στην πόλη.

 

Πρεμιέρα 11 Ιουλίου 2019, στις 21:00

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τρίτη έως Παρασκευή, στις 21:00

Η παράσταση παρουσιάζεται με υπέρτιτλους στα αγγλικά.

 

Ο Βασίλης Ντάρμας, που το χειμώνα κέρδισε κοινό και κριτικούς με την ερμηνεία του στην παράσταση της Νεανικής σκηνής «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα», θα ενσαρκώσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Βικτόρ, ενός εννιάχρονου αγοριού με πληθωρική ευαισθησία και ασυμβίβαστη προσωπικότητα.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ο εννιάχρονος Βικτόρ τη μέρα των γενεθλίων του αποφασίζει να αποτινάξει την ταυτότητα του υποδειγματικού γιού και να ξεσκεπάσει όλα τα καλώς κρυμμένα - κακώς κείμενα, της οικογένειάς του. Τραβώντας αργά και επιδέξια το σεντόνι της αστικής υποκρισίας, κατευθύνει τα πράγματα μέχρι το τέλος του έργου σε αποκαλύψεις που οδηγούν στη διατάραξη της οικογενειακής γαλήνης, του πατριωτικού εφησυχασμού, της κοινωνικής σύμβασης. Ο Βικτόρ με την ειλικρίνεια, την αφέλεια, την αθωότητα αλλά και την πονηράδα ενός παιδιού, επιτίθεται σε όσα δεν μπορεί να κατανοήσει και να αποδεχτεί ως προϋποθέσεις μιας ασφαλούς και ήσυχης κοινωνικής ζωής.

 

Εκπρόσωπος του κινήματος του σουρεαλισμού,ο Ροζέ Βιτράκ συνθέτει ένα πρωτότυπο έργο με όπλα του το χιούμορ, τον λυρισμό και την πρόκληση. Στρέφει τα βέλη του ενάντια στην αστική οικογένεια, τοποθετώντας τον θεατή στα ανασφαλή εδάφη μιας κωμωδίας με… «τραγικόν τέλος». Το έργο ανεβαίνει 41 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα στο ΚΘΒΕ.

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη

                                «Απιθανότητες! Απιθανότητες παρατηρούνται εδώ μέσα απόψε!»                                                      

                                                                                                       Στρατηγός ΕτιένΛοσεγκύρ

Κωμωδία και δράμα μαζί, ανελέητη σάτιρα και ποιητική αλληγορία, μανιφέστο ελευθερίας και παιχνίδι παιδικό, σαρωτική φάρσα και κραυγή αγωνίας… Προσπαθώ να βρω λέξεις και φράσεις που να μπορούν να αποδώσουν αυτό που η τολμηρή φαντασία του Ροζέ Βιτράκ κληροδότησε στο θέατρο του 20ού αιώνα. Αυτό που το θέατρο του 21ου παλεύει να εκφράσει στη σκηνή για να φωτίσει, να σχολιάσει και να καταγγείλει την πραγματικότητα που ζούμε στις πολιτισμένες κοινωνίες του δυτικού κόσμου. Έργα σαν τον «Βικτόρ» δίνουν την ευκαιρία σε μας και στο κοινό να αναμετρηθούμε με τόλμη με τις ιδεοληψίες μας, να σαρκάσουμε και να αυτοσαρκαστούμε. Ησυχάστε! Τα παιδιά δεν ήρθαν στην εξουσία, τελικά. Να ευλογάμε την τύχη μας! Κι εκείνα τη δική τους…

Όσο για τον Βικτόρ, μοιάζει παράδοξο, αλλά θα μένει στη μνήμη χαραγμένος σαν τις βραχογραφίες της Αλταμίρα και σαν τα γκράφιτι του Μετρό.

Η παράσταση αυτή είναι αφιερωμένη στον Τάσο Πεζιρκιανίδη, τον ηθοποιό που ερμήνευσε πριν από 41 χρόνια σε αυτό το θέατρο τον Αντωνάκη Μανιώ.     

                                                                                              Γιάννης Αναστασάκης

 

 

«Βικτόρ ή Τα παιδιά στην εξουσία!» του Ροζέ Βιτράκ

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Παύλος Μάτεσις, Σκηνοθεσία: Γιάννης Αναστασάκης, Σκηνικά-Κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου, Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης,Eπιμέλεια κίνησης: Σοφία Παπανικάνδρου, Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος, Ά Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Παπαστυλιανός, ΄Β Βοηθός Σκηνοθέτη: Γεωργία Κυριαζή,Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

*Βοηθός σκηνοθέτη (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Γιώργος Μιχαλάκος, Βοηθός σκηνογράφου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Δέσποινα Τουτουντσόγλου, Βοηθός οργάνωσης παραγωγής (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Γιώργος Γκρίνιας

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Ντάρμας (Βικτόρ), Σοφία Καλεμκερίδου (Λιλή), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Κάρολος), Μαρία Μπαγανά (Αιμιλία), Γωγώ Παπαϊωάννου (Εσθήρ), Φωτεινή Τιμοθέου (Θηρεσία), Θάνος Φερετζέλης (Αντωνάκης), Κλειώ-Δανάη Οθωναίου (Ίντα), Κώστας Σαντάς (Στρατηγός), Γιώργος Παπαστυλιανός (Γιατρός), Γεωργία Κυριαζή (Μαρία)

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τρίτη έως Παρασκευή, στις 21:00.

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

ΤΡΙΤΗ – ΤΕΤΑΡΤΗ

Γενική Είσοδος: 5€

 

ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Κανονικό εισιτήριο: 13€ (Θέσεις πλατείας)

Κανονικό εισιτήριο: 10€ (Θέσεις εξώστη)

Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)

Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)

 

ΑΝΕΡΓΟΙ: Δωρεάν(20 θέσεις σε κάθε παράσταση)

ΑΜΕΑ: Δωρεάν

Πολύτεκνοι: 5€

Δάσκαλοι-Καθηγητές( ΚΑΡΤΕΣ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ,ΟΙΕΛΕ, ΕΛΤΕΕΘ): 10€

ΟΠΛΙΤΕΣ ΘΗΤΕΙΑΣ: 5€

ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ:8€

ΑΤΕΛΕΙΕΣ: Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.

 

Βρεφικό Θέατρο ΚΘΒΕ | «Έξω Πάνω Μέσα Κάτω» | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών | Από 17 Ιουλίου

Βρεφικό Θέατρο ΚΘΒΕ

«Έξω Πάνω Μέσα Κάτω»

Για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων

 

Έναρξη: Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019, στις 18:00

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

 

Το Βρεφικό Θέατρο του Κρατικού Θέατρου Βορείου Ελλάδος επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι με την εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων, «Έξω Πάνω Μέσα Κάτω», σε σύλληψη ιδέας-σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα και μουσική Φοίβου Δεληβοριά.

Μιαδροσερή θεατρική βόλτα γεμάτη χαμόγελα, παιδικές φωνές, σαπουνόφουσκες και κομφετί, πουκέρδισεαπό την πρώτη παρουσίαση το χαμόγελο των παιδιών, ξεκινά ένα νέο κύκλο παραστάσεων από την Τετάρτη 17 Ιουλίου, στις 18:00.

 

Διάρκεια: 35’

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τετάρτη, στις 18:00.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα μωρό, αυτή τη φορά αγόρι, ανακαλύπτει ότι μια εικόνα αλλάζει ανάλογα με την πλευρά που τη βλέπεις. Τι συμβαίνει στο πάνω και τι στο κάτω; Και τι αλλάζει στο μέσα και τι στο έξω; Ένα κουτί που καλεί το μωρό να ανέβει πάνω, για να ανακαλύψει έπειτα το κάτω. Ένας μαγικός φίλος που καλεί το μωρό να καταστρώσουν ένα σχέδιο μέσα. Και μια μαμά κι ένας μπαμπάς που αφήνουν ελεύθερο το μωρό να παίξει έξω. Κι αν το έξω φοβίζει; Κι αν το πάνω είναι πολύ πάνω; Ναι, αλλά το έξω και το πάνω έχει περισσότερη πλάκα και μαθαίνεις... Τι μαθαίνεις; Να μη φοβάσαι και να τολμάς να αλλάζεις τα πράγματα μέχρι να φτάσει η ώρα για το μεγάλο έξω.. Όταν το σπίτι γίνεται μικρό και δε σε χωράει πια!

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Πολλές φορές παρατηρώντας ένα μωρό, σκέφτομαι ποιος είναι ο δικός του κόσμος και που ακριβώς τον τοποθετεί. Αντιλαμβάνομαι ότι από τη στιγμή που ανακαλύπτει ένα σημείο και αποφασίζει να το εξερευνήσει και να το κατοικήσει, αυτόματα γίνεται ο κόσμος του.Όταν θα το κατακτήσει αυτό το σημείο, αναζητά άλλες εξερευνήσεις,πιο ενδιαφέρουσες και κάπως έτσι μεγαλώνει ο κόσμος του. Η ιδέα λοιπόν για το «Έξω πάνω μέσα κάτω», ήρθε από ένα παιχνιδόκουτο όπου όλα, τα πάντα, βρίσκονται εκεί μέσα. Ένα παιχνιδόκουτο, όπου ανακαλύπτει έννοιες όπως το έξω, το πάνω, το μέσα, το κάτω. Ανακαλύπτει επίσης και ποιότητες, όπως τη ζεστασιά του μέσα, την περιπέτεια του έξω και την αλήθεια του πάνω και του κάτω, ότι κι αν σημαίνει αυτό για την ψυχοσύνθεσή του. Πόσες φορές βλέπουμε μωρά, νήπια να αναζητούν φωλιά, «σπιτάκι», όπως λένε, μέσα σε ένα κουτί όπου θέλουν να βάλουν μέσα, αυτά που νομίζουν ότι τους χρειάζονται και μόλις καταλάβουν ότι αυτός ο κύκλος έκλεισε, αναζητούν το έξω από το σπίτι για να προχωρήσουν σε κάτι καινούριο! Με συγκινεί αυτή η ευκολία που προχωράνε στο επόμενο βήμα, τόσο αβίαστα και φυσιολογικά και είναι για εμάς τους ενήλικες, θαρρώ, ένα μάθημα ζωής!!

Κατερίνα Καραδήμα

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σύλληψη ιδέας – Σκηνοθεσία: Κατερίνα Καραδήμα, Σκηνικά – Κοστούμια: ΛίληΚυριλή, Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς, Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση Παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

Παίζει ο Γιάννης Μαστρογιάννης.

 

ΒΡΕΦΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΤΙΜΉ ΕΙΣΙΤΗΡΊΟΥ: 7€ (βρέφη, παιδιά, ενήλικες)

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ: Ισχύει για τις παραστάσεις της Βρεφικής και της Παιδικής Σκηνής. Προσφέρεται ελεύθερη είσοδος στον δεύτερο από τους δύο ΕΝΗΛΙΚΕΣ συνοδούς. ΠΡΟΣΟΧΗ!: Το οικογενειακό εισιτήριο απαιτεί την ΤΑΥΤOΧΡΟΝΗ EΚΔΟΣΗ ΕΝOΣ ΕΙΣΙΤΗΡIΟΥ ΜΗΔΕΝΙΚHΣ ΑΞIΑΣ για τον δεύτερο από τους δύο ενήλικες συνοδούς και εκδίδεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠO ΤΑ ΤΑΜEIΑ ΤΟΥ ΚΘΒΕ (σε Βασιλικό Θέατρο, ΕΜΣ, Μονή Λαζαριστών, Πλατεία Αριστοτέλους).

"Ο Εραστής" του Χάρολντ Πίντερ στο Θέατρο Τ | 8-11 Ιουνίου 2019

Ο Εραστής

του Χάρολντ Πίντερ

 

Εταιρία Θεάτρου ΗΘΩ

Σκηνοθεσία: Λένα Φιλίπποβα

 

Θέατρο Τ

8-11 Ιουνίου 2019

 

“Εκτός από το γνωστό και το άγνωστο, τι άλλο υπάρχει;”

Χάρολντ Πίντερ

 

Ένα απ’ τα πιο γοητευτικά θεατρικά έργα του Χάρολντ Πίντερ, Ο Εραστής, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Λένας Φιλίπποβα από την Εταιρία Θεάτρου ΗΘΩ, για 4 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Τ, 8-11 Ιουνίου 2019, μετά την πολύ επιτυχημένη παρουσίασή του στην Αθήνα στο Από Μηχανής Θέατρο.

 

Ο Ρίτσαρντ και η Σάρα είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που ζει απομονωμένο σ’ ένα καλόγουστο σπίτι σε προάστιο. Ο άνδρας εργάζεται ως οικονομικός σύμβουλος και η γυναίκα φροντίζει να δημιουργεί την ιδανική ατμόσφαιρα του σπιτιού: τον πρωινό αποχαιρετισμό, την υποδοχή του άνδρα ύστερα απ’ τη συνηθισμένη κουραστική μέρα στη δουλειά, το γεύμα, τη χαλαρή συζήτηση. Μερικές φορές την εβδομάδα, ύστερα από κανονισμένο ραντεβού, το σπίτι του ζευγαριού επισκέπτεται ο εραστής της γυναίκας.

 

Ένα ευφυές παιχνίδι με τον έρωτα και το χρόνο στήνει ο Χάρολντ Πίντερ στον Εραστή (1963), καταγράφοντας την άβυσσο που κρύβεται κάτω απ’ την επιφάνεια της καθημερινής ζωής. Εκεί ζουν οι φαντασιώσεις, οι συνειδητές και οι ασυνείδητες επιθυμίες των ηρώων. Έχοντας από καιρό χάσει την προσωπική τους ταυτότητα και τη μεταξύ τους επαφή, φλυαρούν, θέλοντας να κρύψουν το εσωτερικό τους δράμα. Η ερωτική, όμως, απιστία θα αποκαλύψει με τον πιο αναπάντεχο τρόπο τη βαθιά μοναξιά που τους συνδέει, αλλά και την απεγνωσμένη τους ανάγκη για κατανόηση και αληθινή επικοινωνία.

 

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Χάρολντ Πίντερ γεννήθηκε το 1930 στο Λονδίνο. Θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος, εκπρόσωπος του νεωτερικού θεάτρου, ο Πίντερ σφράγισε το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ου αιώνα. Τα έργα του είναι ιδιαιτέρως γνωστά για την άνεση που διέπει τους χαρακτήρες τους, όταν εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Η πλοκή των έργων του είναι φαινομενικά απλή, γιατί το δράμα προκύπτει απ’ τα παιχνίδια εξουσίας και το κρυφτό του διαλόγου. Ο Πίντερ επανέφερε το θέατρο στα θεμελιώδη συστατικά του: έναν κλειστό χώρο με απρόβλεπτους διαλόγους, όπου οι άνθρωποι βρίσκονται ο ένας στο έλεος του άλλου, μέχρι να εξαφανιστούν όλα τα προσχήματα. Το 2005, ο Χάρολντ Πίντερ σε ηλικία 75 χρόνων, έλαβε απ’ τη Σουηδική Ακαδημία το Νόμπελ Λογοτεχνίας.

 

Συντελεστές

Συγγραφέας: Χάρολντ Πίντερ

Σκηνοθεσία: Λένα Φιλίπποβα

Μετάφραση: Χρύσα Κοτταράκου

Σκηνικά – κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα

Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Ζέρβα

Φωτογραφίες: Τσέτσι Τσάνκοβ

Επιμέλεια αφίσας: Astrokids

Trailer: Στέφανος Γκέκας

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΗΘΩ

Παίζουν: Χρύσα Κοτταράκου, Κωνσταντίνος Παράσης

 

Πληροφορίες της παράστασης

Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16

Ημερομηνίες: 8-11 Ιουνίου 2019

Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Σάββατο 8/6 στις 21:30 Κυριακή 9/6 στις 20:00, Δευτέρα 10/6 και Τρίτη στις 21.30

Διάρκεια: 70 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος:12 €, Φοιτητικό/Ανέργων: 8 €

Κρατήσεις θέσεων: 2310854333

Facebook: https://www.facebook.com/pinterlover/

 

Φωτογραφίες: https://www.dropbox.com/sh/uv0266zn3im0of6/AACxCLUW31jsLDkbYVaIRegUa?dl=0

 

Εταιρεία Θεάτρου ΗΘΩ

URL: https://lenafilippova.gr/

Facebook: https://www.facebook.com/ionplato/

 

“Master Class” του Terrence McNally στο Θέατρο Αριστοέλειον (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) | Τελευταίες παραστάσεις : έως την Κυριακή 9/6

ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ

(Εθνικής Αμύνης 2,  τηλ. 2310 262 051)

  

MASTER CLASS

Του TERRENCE MCNALLY

 

Τελευταίες παραστάσεις έως και την

Κυριακή 9 Ιουνίου

 

“Μaster Class”. Το θεατρικό έργο του αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally, βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο όπου δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης, στις αρχές της δεκαετίας του '70 (71/72). Τον ρόλο της Μαρίας Κάλλας ερμηνεύει η Μαρία Ναυπλιώτου, σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, ενώ το κείμενο μεταφράστηκε από τον Στρατή Πασχάλη.

 

Το “Master Class” γράφτηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1995, με πρωταγωνίστρια της Ζόι Κάλντγουελ, αρχικά στη Φιλαδέλφεια και μετά στο Μπρόντγουεϊ γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία - Βραβείο Tony, Βραβείο DramaDesk - και διαγράφοντας έκτοτε, μια μακρά τροχιά σκηνικών ερμηνειών του σε ολόκληρο τον κόσμο. Ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες που έλαμψαν στον κεντρικό ρόλο, ενσαρκώνοντας τη μεγάλη ελληνίδα ντίβα, η Φαίη Ντάναγουεϊ, αλλά και η Φαννύ Αρντάν στο Παρίσι σκηνοθετημένη από τον Ρομάν Πολάνσκι. Στην Ελλάδα, το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1997-1998 σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη και μετάφραση του Μάριου Πλωρίτη, με την Κάτια Δανδουλάκη στον ρόλο της Κάλλας.

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του '70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση, στην άτυχη ωστόσο εμπορικά, κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενήντα τέσσερα χρόνια της. Τα μαθήματα αυτά μαγνητοσκοπούνται και οι φωτογραφίες της ίδιας, με παντελόνια και γυαλιά να διδάσκει, κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Πάνω σε αυτό το υλικό ο Terrence McNally δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της, αυτοβιογραφικό, αποκαλυπτικό για τα μυστικά της τέχνης της, ειρωνικό και γεμάτο χιούμορ, πικρό για έναν καινούργιο κόσμο που ανατέλλει και που δεν της ταιριάζει. Αυστηρή κι ανθρώπινη, σκληρή κι ευάλωτη, περήφανη κι απλή, αναπολεί, εξοργίζεται, κραυγάζει, γελάει σαρκαστικά, συντρίβεται, ειρωνεύεται, γίνεται κωμική, κλείνεται στον εαυτό της ή ανοίγει τόσο διάπλατα τα χαρτιά της που προκαλεί φόβο. Η μεταιχμιακή στιγμή ενός ιερού τέρατος, πριν γκρεμιστεί σε ένα ύστατο άλμα αυτοκαταστροφής. Όλο το έργο γεμάτο από τη μουσική του Βέρντι, του Πουτσίνι, του Μπελίνι, καθώς παρελαύνουν πρόσωπα μύθοι της όπερας όπως ο Βισκόντι, πρόσωπα σεβαστά της ζωής της όπως η Ελβίρα Ντε Ιντάλγκο, πρόσωπα χρήσιμα για την καριέρα της αλλά και καταπιεστικά για τη φύση της όπως ο Μενεγκίνι, πρόσωπα εφιάλτες του βίου της όπως η μητέρα και η αδελφή της, πρόσωπα αγάπης-μίσους όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης... Τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα, το άσχημο σουλούπι της, η φυγή της στην Ευρώπη, η μεταμόρφωση, η άνοδος, το απεγνωσμένο σφίξιμο των δοντιών, η εκδίκηση, η ερημιά μιας καλλιτεχνικής ιδιοφυίας που κατά βάθος δεν ήταν παρά μια έντιμη και ειλικρινής Γυναίκα.

Το έργο, στη σημερινή εποχή, εποχή κατάρρευσης κάθε ποιότητας κι αξίας στο όνομα της δημοσιότητας και της διασημότητας, εποχή αποδόμησης της ομορφιάς και της αληθινής τέχνης, εποχή σκύλευσης κάθε μύθου και ιδανικού, έρχεται στη σκηνή του "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ" να ζωντανέψει και πάλι τον μύθο της συγκλονιστικής ελληνίδας που υπήρξε η μεγαλύτερη Φωνή του εικοστού αιώνα και που την έλεγαν Μαρία. Με μια άλλη Μαρία στον κεντρικό ρόλο, την επιβλητική κι αισθαντική Μαρία Ναυπλιώτου, που ενσαρκώνει, και η ίδια στην ακμή και την ωριμότητά της, τη μεγάλη ντίβα, μέσα στο σύγχρονο υποκριτικό πνεύμα, σ' ένα διάλογο γενεών με το αρχέτυπο πρότυπο της μεγάλης καλλιτέχνιδας. Η νέα μετάφραση του έργου είναι του ποιητή Στρατή Πασχάλη, που θέλησε να μείνει πιστός τόσο στο ύφος όσο και στο γράμμα του πρωτότυπου κειμένου, διασώζοντας το νεύρο, την ενέργεια, το καυστικό χιούμορ και το πάθος του. Τη σκηνοθεσία του “Master Class" υπογράφει ο καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης της νεώτερης γενιάς Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

 

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

[…] ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος έχει στήσει μια παράσταση έξοχων ρυθμών και μέτρου, με συναρπαστικές παύσεις και σιωπές, ελκυστική - υπέροχη, παλλόμενη από ερωτισμό, με θετική ενέργεια, τονίζοντας ευεργετικά, αλλά χωρίς να υπερβάλει, τα χιουμοριστικά στοιχεία του έργου [...] Η Μαρία Ναυπλιώτου ως Κάλλας -η μάλλον ως Μαρία Καλογεροπούλου-, χωρίς ούτε μια στιγμή να μιμηθεί την Κάλλας, αλλά μ’ εμφάνιση που ευθέως παραπέμπει σε Κάλλας, αφήνει πίσω τις τυχόν ευκολίες της και τα τυχόν ελαττώματά της και κάνει μια δεξιοτεχνική επίδειξη χωρίς ούτε στιγμή να επιδεικνύεται: μια ερμηνεία σπαρακτική, βγαλμένη απ’ τα σπλάχνα της - σα να ξεριζώνει τα γεννητικά της όργανα στο μονόλογο του φινάλε. Ακολουθώντας υποδειγματικά τους θαυμάσιους ρυθμούς του σκηνοθέτη ποτίζει την υποκριτική της με βιτριολικό χιούμορ απολαυστικό, διατηρώντας το classy, την αριστοκρατικότητα που κομίζει επί σκηνής, όσο ελάχιστες ηθοποιοί μας - ίσως να ’ναι κι η μόνη... Ένας θρίαμβος!

Γιώργος Σαρηγιάννης || Το Τέταρτο Κουδούνι

 

Έμεινα. Τα ‘χασα. Εκτοξεύτηκα. Τσιμπιόμουνα. Ευλογήθηκα. Υποκλίθηκα! Τέτοιο πράγμα. Τέτοια ερμηνεία, Τέτοιο υποκριτικό ταλέντο. Τέτοιο πάθος. Τέτοιες επιδόσεις. Τέτοια ταύτιση. Τέτοια μοναδικότητα από τις ελάχιστες στιγμές στην θεατρική μου περιπλάνηση. […] Δεν ήταν μόνο το πάθος. Μέσα στο οποίο «κολυμπούσε» ασταμάτητα η Μαρία. Δεν ήταν μόνο η αόρατη κόκκινη κλωστή, αυτός ο υπόγειος ιμάντας του «δούναι και λαβείν» ανάμεσα σ αυτήν και στην Μαρία Κάλλας. Δεν ήταν μόνο η διαρκής ταλάντευση. Από τη σιωπή στην έκρηξη. Από την έκρηξη στο παραλήρημα. Από το παραλήρημα στην απελπισία για το φάντασμα του Αριστοτέλη Ωνάση. Από την απελπισία στην αλαζονεία. Από την αλαζονεία στην ταπείνωση. Από την ταπείνωση στην τιμωρία. Από την τιμωρία των μαθητών της στην προσωπική της αυτοτιμωρία. Και από την αυτοτιμωρία στην οργή και την εκδίκηση. Και μέσα σε όλα αυτά τα αντιφατικά συναισθήματά της, διαρκώς να εκπέμπει λάμψεις μιας ασυγκράτητης ευαισθησίας προς όλους και προς όλα!

Δημήτρης Δανίκας || Πρώτο Θέμα

 

Χέρι-χέρι δεσπόζουν στη σκηνή η Μαρία Κάλλας και η Μαρία Ναυπλιώτου […] Όσοι έχετε δει την κινηματογραφική εκδοχή του Masterclass με τη Φανί Αρντάν ξεχάστε την. Η ανεξήγητα υπερτιμημένη γαλλίδα σταρ δεν πιάνει μπάζα μπροστά στη Ναυπλιώτου. Όσο για τη σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, σεβάστηκα τις πέρλες μου και δεν χίμηξα στην αγκαλιά του ξένου ανθρώπου. Οι υποκριτικές και σκηνοθετικές αποσκευές του είναι πολύτιμες για το ελληνικό θέατρο - ο Παπασπηλιόπουλος είναι αυτό που έλεγαν οι παλιοί «εγεννήθη ημίν σκηνοθέτης». […] Στην παράσταση αυτή μπορείτε να βάλετε όσο ψηλά θέλετε τον πήχη των προσδοκιών σας: η Μαρία Ναυπλιώτου με άνεση θα περάσει από πάνω του. Δαίμονας είναι η γυναίκα αυτή πάνω στη σκηνή. Ενας σκοτεινός δαίμονας και μια αγνή θεά. Μια casta diva.

Έλενα Ακρίτα || Τα Νέα

 

Το Master Class είναι για μένα η καλύτερη παράσταση της σεζόν. Όχι μόνο για την εξαιρετική σκηνοθεσία, τους φωτισμούς που συμμετέχουν στη μυθοπλασία και τη φυσικότητα στο παίξιμο των ηθοποιών. Κυρίως όμως επειδή οι θεατές, όπως τότε με την Κάλλας, έτσι και τώρα συρρέουν για να δουν μια άλλη Μαρία να καταθέτει κάθε βράδυ την ψυχή της στα πόδια τους μετατρέποντας το θέατρο σε τόπο καθαγιασμένο από την Τέχνη της. Επειδή το θέατρο είναι ο Ναός της.

Λίνα Στεφάνου || LIFO

 

 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Στρατής Πασχάλης

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

ΣΚΗΝΙΚΑ Όλγα Μπρούμα

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σταματία Μέγκλα

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Πέτρος Μπούρας

ΦΩΤΙΣΜΟΙ Νίκος Βλασόπουλος

 

Τα κοστούμια της κυρίας Ναυπλιώτου επιμελήθηκε ο Βασίλης Ζούλιας

 

ΔΙΑΝΟΜΗ

Μαρία Κάλλας

Μαρία Ναυπλιώτου

 

Σοπράνο Α' (Διπλή διανομή)

Βάσια Ζαχαροπούλου

Εύα Γαλογαύρου

 

Σοπράνο Β' (Διπλή διανομή)

Λητώ Μεσσήνη

Δάφνη Δαυίδ

 

Τενόρος (Διπλή διανομή)

Νικόλας Μαραζιώτης

Νίκος Ζιάζιαρης

 

Πιανίστας (Διπλή διανομή)

Πέτρος Μπούρας

Αλέξανδρος Αβδελιώδης

 

Stage Hand

Βαγγέλης Δαούσης

  

Παραστάσεις :

Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο- Κυριακή : 9.00 μμ

Εισιτήρια : 25 €, 20 € & 16 € (φοιτητικό-μαθητικό)

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μαργαρίτα Σίσιου | 6979 22 22 14| margaritasisiou@gmail.com

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

2310 262051

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Prime Entertainment